A nehéz gazdasági és európai légiközlekedési helyzet ellenére, ha szerény mértékben is, de növekedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma 2013-ban. A hivatalos adatok szerint 8 520 880 utas fordult meg a Budapest Airport terminálján, ami 0,2%-os növekedés 2012-höz képest. A tavalyi év végére a Budapest Airport beruházásainak összege a privatizáció óta meghaladta a 100 milliárd forintot.
2013 a konszolidáció éve volt a Budapest Airport életében, amikor sikerült stabil alapokra helyezni az eddig elért eredményeket és megteremteni a további fejlődés alapjait. Az utasforgalom 0,2 %-kal nőtt az előző évhez képest és egészen pontosan 8 520 880 főt tett ki 2013-ban.
A légiközlekedés általános helyzetét mutatja, hogy mindezt 83 330 ún. gépmozgással, azaz le- és felszállással tudták megoldani a légitársaságok, ami -4,3%-os visszaesés még a tavalyi évhez képest is. Ez azt is jelenti, hogy a légitársaságok igyekeznek egyre jobb kihasználtsággal üzemeltetni a repülőgépeiket, a Budapestről induló és ide érkező járatok átlagban 76,2%-os kihasználtsággal, ún. load factorral közlekedtek. Némileg csökkent a légiáru szállítás is, ami tavaly 92 112 tonna cargót tett ki, vagyis 1,1%-kal kevesebb volt, mint 2012-ben.
Tavaly kis mértékben tovább növelték részesedésüket az utasforgalomból a diszkont légitársaságok, amelyek 4 503 930 fős forgalmukkal a ferihegyi utasok 53%-át adták. A hagyományos, ún. full service légitársaságok 3 586 020 utassal a forgalom 42%-át adták, a charter-járatok 4%-kal részesedtek a forgalomból és 352 080 utast szállítottak. A kisgépes és egyéb járatok utasai tették ki a forgalom fennmaradó 1%-át.
Az elmúlt évben számos légitársaság indított újabb járatokat Budapestre, illetve bővítette meglévő járatainak sűrűségét. 2013-ban sok egyéb mellett a Wizz Air elindította Moszkva vnukovói repületrére új járatát, tavalytól repül a magyar légitársaság Isztambulba, Bakuba és Dubajba is. A budapesti repülőtéren a Wizz Air immár hétgépes Airbus A320-as flottát állomásoztat, amellyel 2,2 millió utast szállított. 2014. nyári menetrendi időszakától pedig a Wizz Air 8 géppel teljesíti az egyre bővülő menetrendjét.
2013-ban tért vissza Budapestre oslói és koppenhágai járatival a skandináv SAS légitársaság is. Az Észak-Európából érkező utasoknak egyre nagyobb választék áll a rendelkezésükre, hiszen a Norwegian elindította helsinki járatot is a meglévő Koppenhága, Stockholm és Oslo mellé. Oroszországból heti két szentpétervári járattal nyitott a UTair és ősz óta a belarusz fővárost szintén heti két járattal köti össze a Belavia, amely Budapestről Belgrádba is továbbrepül.
A brit Jet2.Com elindította rendszeres járatát az angliai East Midlands/Nottingham repülőterére és 2014. áprilisától felújítja a leedsi járatot is. Mivel a holland KLM napi négyre emelte amszterdami járatainak a számát, ezért a Transavia diszkont leányvállalat Rotterdamból indított új járatot, amely szintén nagy népszerűségnek örvend az utasok körében. Ugyancsak bővítette járatainak számát a német fővárosba közlekedő airBerlin, amelynek gépeivel a hét legtöbb napján naponta kétszer is lehet találkozni Budapesten.
„Bizakodóan tekintünk az idei évre, a jelenlegi előrejelzéseink szerint akár 3-4%-os forgalomnövekedéssel is számolhatunk Budapesten, persze csak ha nem történik semmi váratlan a légiközlekedésben.” – hangsúlyozta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzátette: „Továbbra is elkötelezettek vagyunk a budapesti repülőtér fejlesztése mellett, amit az eddig befektetett 320 millió euró, azaz mintegy százmilliárd forint bizonyít a legjobban. Különösen büszke vagyok arra, hogy az utasok visszajelzései alapján évről évre egyre jobb minőségű szolgáltatásokat tudunk nyújtani azoknak, akik Budapesten szállnak repülőre.”
Az ACI, a Repülőterek Nemzetközi Szövetsége nemzetközi szabványok szerint negyedévente anonim felmérést végeztet az európai repülőtereken arról, hogy az utasok milyennek találják az ott kapott kiszolgálást. A budapesti repülőtér megítélése 2011 óta folyamatosan, ugrásszerűen javul, egyes kategóriákban Európa legjobb repülőtereivel (71 repülőtér közül) együtt osztozik ez első tíz helyezés egyikén.
A Budapest Airport 2013-ban jelentős ingatlanfejlesztéseket hajtott végre, tovább növelve a repülőtér munkahelyteremtő képességét. Az Airport Business Park fejlesztésének első ütemeként a repülőtér déli oldalán tavaly mintegy 10 millió eurós beruházásban elkészült a DHL két magyarországi üzletágának, a DHL Global Forwardingnak és a DHL Freight-nek a repülőtéri központja. Ez összesen 8 000 m²-es raktárból, 3 000 m²-es irodákból és 6 000 m²-es ún. manőverező területből áll.
Ugyancsak 2013-ban adta át a Budapest Airport a Lufthansa Technik Budapest számára az új, 2 000 négyzetméteres repülőgép-alkatrész raktár épületét, amelynek révén a karbantartó- és javítócég sokkal hatékonyabban tudja kihasználni meglévő hangárkapacitásait a repülőtéren. Közvetlenül az új raktár szomszédságában készült el a Budapest Airport új, zajvédett hajtómű próbázóhelye, amelyet 1 millió eurós, azaz 300 millió forintos beruházásban épült meg. Ennek révén úgy lehet a repülőgépek hajtóműveit földi körülmények között kipróbálni, hogy az nem zavarja a közeli XVIII. kerület lakosainak pihenését. Szintén 2013-ban készült el a Wizz Air számára az új Airbus A320-as repülőgép szimulátor, amelyet a holland Flight Simulator Company B.V. üzemeltet és ahol a Wizz Air személyzetek felkészítése, vizsgáztatása zajlik.
Ingyenes transzfer.
Nincs belépési díj a repülőtérre!
Akció!
1 nap parkolás - 8.800 Ft. 7.900,-
2 nap parkolás - 9.900 Ft. 8.900,-
3 nap parkolás - 10.900 Ft. 9.900,-
4 nap parkolás - 12.600 Ft. 11.400,-
5 nap parkolás - 13.800 Ft. 12.500,-
6 nap parkolás - 14.800 Ft. 13.400,-
7 nap parkolás - 15.800 Ft. 14.300,-
8 nap parkolás - 17.500 Ft. 15.900,-
9 nap parkolás - 17.500 Ft. 15.900,-
10 nap parkolás - 18.300 Ft. 16.600,-
11 nap parkolás - 18.900 Ft. 17.100,-
12 nap parkolás - 19.400 Ft. 17.600,-
13 nap parkolás - 19.900 Ft. 18.100,-
14 nap parkolás - 20.500 Ft. 18.600,-
15 nap parkolás - 21.500 Ft. 19.500,-
16-20 nap parkolás - 23.700 Ft. 21.500,-
21-25 nap parkolás - 26.900 Ft. 24.500,-
26-30 nap parkolás - 29.700 Ft. 27.000,-
30 nap parkolás felett kérje egyedi árajánlatunkat!
Ingyenes transzfer.
Nincs belépési díj a repülőtérre!
1 nap parkolás - 12.600 Ft.
2 nap parkolás - 13.600 Ft.
3 nap parkolás - 14.600 Ft.
4 nap parkolás - 16.600 Ft.
5 nap parkolás - 17.800 Ft.
6 nap parkolás - 18.800 Ft.
7 nap parkolás - 19.800 Ft.
8 nap parkolás - 21.200 Ft.
9 nap parkolás - 22.300 Ft.
10 nap parkolás - 23.600 Ft.
11 nap parkolás - 24.800 Ft.
12 nap parkolás - 25.600 Ft.
13 nap parkolás - 26.600 Ft.
14 nap parkolás - 27.200 Ft.
15 nap parkolás - 28.900 Ft.
16-20 nap parkolás - 30.100 Ft.
21-25 nap parkolás - 31.600 Ft.
26-30 nap parkolás - 33.700 Ft.
30 nap parkolás felett kérje egyedi árajánlatunkat!
Ingyenes transzfer.
Nincs belépési díj a repülőtérre!
1 nap parkolás - 17.700 Ft,-
2 nap parkolás - 18.300 Ft,-
3 nap parkolás - 20.300 Ft,-
4 nap parkolás - 21.100 Ft,-
5 nap parkolás - 22.400 Ft,-
6 nap parkolás - 23.700 Ft,-
7 nap parkolás - 24.600 Ft,-
8 nap parkolás - 25.700 Ft,-
9 nap parkolás - 27.600 Ft,-
10 nap parkolás - 28.700 Ft,-
11 nap parkolás - 30.100 Ft,-
12 nap parkolás - 31.200 Ft,-
13 nap parkolás - 32.100 Ft,-
14 nap parkolás - 33.700 Ft,-
15 nap parkolás - 35.700 Ft,-
16-20 nap parkolás - 38.100 Ft,-
21-25 nap parkolás - 40.300 Ft,-
26-30 nap parkolás - 43.600 Ft,-
30 nap parkolás felett kérje egyedi árajánlatunkat!
Áraink az ÁFA-t tartalmazzák. Minden megkezdett nap díjköteles, de cégünk a 24:00 óra után hazaérkező vendégeinknek 03:00-ig, a parkolóba érkezőknek pedig 22:00 órától nem számítja az adott napot.
Autóját az időjárás függvényében takarítjuk, visszaérkezése előtti nap vagy aznap. Lehetőség szerint a takarítás után garázsba állítjuk.
1./ Személyautó,SUV, Egyterű, Kisbusz
Külső: 6.000 Ft
Belső: 6.000 Ft
Külső – Belső: 12.000 Ft
3./ Prémium autótakarítás
A következőket tartalmazza a mosás és takarításon kívül:
- Autó Klímarendszerének, szellőzőinek és teljes utasterének a szagsemlegesítése, fertőtlenítése ózongenerátorral
- Szilikonos gumiápolás